Het is do 09 sep 2010, 03:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3g S unlocken, wat zijn de gevolgen
BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009, 12:08 

Hallo Allemaal,

ik wil graag een iPhone 3G S 32GB kopen. Ik zit in vietnam. Ik geld gepind maar blijkt
er een AT&T lock op te zitten. deze kunnen ze er wel direct in de winkel afhalen.

Maar ik heb weinig verstand van Iphones en weet nog niet precies wat de term
jailbreak nou echt inhoudt.

Ik wil eigenlijk gewoon een originele simlockvrije telefoon. Maar stel
dat ze de simlock eraf halen, wat houdt dit verder in met het updaten van software
en dergelijke.

Moeten ze dan ook een jailbreak uitvoeren? Heeft het unlocken enige consequenties voor de verdere werking en toekomstige firmware updates?

(voor de geintereseerden, een 32GB versie kost hier € 660,-
Het kan nog wel maanden duren voordat ik terug in NL ben en wil m nu gewoon graag hebben.)

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: 3g S unlocken, wat zijn de gevolgen
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009, 07:29 

een jailbreak houd in dat je uit de gevangenis van apple breekt want apple houd over toezicht op welke apps je download als er maar 1 dingetje niet klopt kan je hem niet downloaden in de app store iedereen vind dit overdreven maar apple blijft zo doen. verder heb je met het unlocken voorzover ik weet wel een jailbreak nodig voor verdere firmware updates moet je dan 1 maand langer wachten tot de developers die versie ook gejailbreaked hebben

unlocken het kan zijn dat als je hem jailbreaked dat je garantie weg valt maar als je herstellen doet komen de fabrieksinstellingen terug en is ie weer legaal ook als je hem gaat unlocken zit je vast met 2 abbonnementskosten zowel van AT&T als een andere

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: 3g S unlocken, wat zijn de gevolgen
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009, 11:01 

Dank voor je antwoord.

Ik heb in principe al besloten geen iPhone hier in Vietnam te kopen. Garantie
is zoiezo tot de deur en daarna eventueel uit coulance maar ik zal er weinig rechten
aan kunnen ontleden. Ik woon de meeste tijd in Thailand en daar wordt de Iphone
origineel simlockvrij verkocht. En nog iets goedkoper zelfs als vietnam.

Ik zit 90% van het jaar in het buitenland en zal geen 3g data abbonement nemen
of gebruiken. Puur wifi.

Ik gebruik altijd lokale simkaarten en nooit mijn nederlandse sim voor het dagelijkse getelefoneer.

Hier in Vietnam heb je natuurlijk niks met AT&T te maken. maar hier halen ze die dingen waarschijnlijk uit amerika via AT&T omdat dat wel goedkoper zal zijn.

Een origineel simlockvrije kost nog eens 100 euro meer. En dan is nog maar de vraag of je een echte simlockvrije krijgt.

Beter naar thailand waar je bij de officiele apple winkel een origineel simlockvrije kan kopen voor 650 euro.

Wel jammer want zou m graag nu al willen hebben maar het is beter nog even te wachten. met een maand of 2 ben ik hier klaar met werk.

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur