Apps maken Iphone?!?

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Apps maken Iphone?!?

Berichtdoor tieske123 » do 20 nov 2008, 12:38

Het is me nog altijd niet duidelijk welke software ik moet downloaden voor het maken van eigen apps voor de Iphone.
Alles wat ik zie (XCode ofzo) is voor de mac.

Zijn er ook windows versies voor zoiets te maken??

Iemand een tip of een link ervan?

Thanx alvast :)
tieske123

Re: Apps maken Iphone?!?

Berichtdoor heintjep » ma 15 dec 2008, 10:14

tieske123 schreef:Het is me nog altijd niet duidelijk welke software ik moet downloaden voor het maken van eigen apps voor de Iphone.
Alles wat ik zie (XCode ofzo) is voor de mac.

Zijn er ook windows versies voor zoiets te maken??

Iemand een tip of een link ervan?

Thanx alvast :)

Je moet je registreren bij het Apple developer Center. http://developer.apple.com/ Hier kun je de SDK dan ook downloaden en je creativiteit botvieren op de kunsten van de iPhone.

Er is echter alleen maar een Mac versie beschikbaar, voor zover ik weet. Da's ook niet zo gek, aangezien de iPhone zelf ook MacOSX draait.... Verder kun je programmeren en simuleren tot je een ons weegt, maar voordat je je eigen software daadwerkelijk fysiek op de iPhone kunt zetten en dus ook voor de App store kunt aanmelden, moet je je vervolgens nog eens bij Apple als developer aanmelden. Kost nog iets van €100,= geloof ik...

Succes!
Hein.
heintjep

Re: Apps maken Iphone?!?

Berichtdoor libia » ma 15 dec 2008, 13:44

Er zijn ook "toolchains" voor windows, zodat je met windows apps kunt maken. Ik heb dit geprobeerd, maar kon nergens uitleg vinden!

Dus heb je iig nieuw zoekwoordje ;)
Als je iets vindt, vind ik het ook wel interessant
Vragen horen in het forum, pm's en e-mails met vragen worden over het algemeen niet beantwoord (behalve als de vraag niet in het forum thuis hoort)
libia

Keer terug naar Het Archief