beltoon gebruiken voor nieuw bericht (sms)

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

beltoon gebruiken voor nieuw bericht (sms)

Berichtdoor jolandadeniet » di 08 dec 2009, 21:45

Ik heb een ringtone gedownload. heb ik omgeztet in m4r dus ik zie hem nu in de beltonen kan hem daarvoor ook gebruiken.
maar nu wil ik een ringtone gebruiken voor als er een nieuw bericht binnenkomt, daar krijg ikalleen de standaard belletje
wie kan mij helpen
jolandadeniet

Re: beltoon gebruiken voor nieuw bericht (sms)

Berichtdoor FScheltens » do 03 jun 2010, 06:19

Dit kan alleen maar als je je iPhone jailbreakt. Hiervoor moet je het volgende doen:
- Download hier de spirit jailbreak. Draai dit op je pc met je iphone aan de usb-kabel.
- Nadat Cydia is geinstalleerd, moet je cydia openen en afc2add installeren, zodat je de systeembestanden van de iphone kunt zien.
- Nu kun je met een computerprogramma zoals bijvoorbeeld "iphone explorer" bestanden op je iphone zetten.
- Vervolgens:
André (68)
27 jul 2008, 23:52
Voor degenen die ook hun SMS tonen willen veranderen (Ik heb een windows PC en weet niet of dit op de MAC allemaal hetzelfde gaat).

Om van het nummer liedje.MP3 een SMStoon te maken moet je hem eerst converteren naar liedje.aif.
Ga hiervoor in iTunes naar:
Bewerken -> Voorkeuren -> Algemeen -> Importinstellingen.
Kies voor Importeren met AIFF codering.
Rechtsklik op liedje.mp3 in je itunes bibliotheek en selecteer "AIFF versie maken".
Je hebt nu liedje.aif

Op de iPhone staan je SMStonen in de map:
System/Library/Audio/UISounds.
Ze zijn genaamd sms-received1.caf t/m sms-received6.caf
1 = Drietoon, 2 = Tinkelen, 3 = Glas, 4 = Toeter, 5 = Bel en 6 = Elektronisch.

Wijzig de naam van liedje.aif in bijv. sms-received1.caf
Standaard kun je in windows verkenner niet zomaar een extentie (in dit geval .aif) wijzigen. Ga hiervoor eerst naar:
Extra -> Mapopties -> Beeld en haal het vinkje weg bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen"

Vervang sms-received1.caf door je zelf gemaakte bestand (ik heb het origineel eerst hernoemd naar sms-received1org.caf) en kies op je iPhone voor SMStoon "Drietoon"
Je zult nu liedje.MP3 horen.

Veel succes! (btw als je problemen hebt en garantie wilt claimen moet je eerst de jailbhreak verwijderen voor je de iphone terugbrengt.)
FScheltens

Keer terug naar Het Archief