Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Berichtdoor Antonio6 » wo 29 jul 2009, 03:47

Ik had een vraagje. Mijn 2 weken oud iPhone 3GS heb ik jailbroken en Unlock.

eigenlijk wilde ik het alleen jaibreiken, voor de apps. Ik dacht (ik zeer stom natuurlijk) dat unlocken was de tweede procedure bij het jaibreiken. Zeg maar ik dacht dat het erbij hoorde.

Ik heb natuurlijk 1 jaar garantie van T-Mobile. Als iets gebeurt met het apparaat binnen (hardware). daar maak ik me niet zo druk. Ik heb ook een verzekering voor kapot display, verlies, diefstal.

Stel de display is kapot. Dan makkelijk de verzekering bellen en ze komen de iphone halen bij me thuis. Natuurlijk dan moet ik de jailbreak weg doen (herstel iTunes). Maar wat gebeurt met de unlock???

Als de gasten van de verzekering zien dat hij is unlocked, valt mijn verzekering weg? (bij display repareren, maar ze controleren misschien voor extra check die jailbroken is of unlocked). Dan wordt de display dus niet gerepareerd?

Bij diefstal of verlies dan vind je de iphone niet meer natuurlijk. Dus dan verwacht ik een nieuwe. Werkt het zo?

Nu mijn zeer nieuwsgierige vraag. De Dev-Team heb ik over gelezen. Zou een Tooltje/programaatje ontwikkelen binnen dagen om de iphone te kunnen ReLocken opnieuw.

Weet iemand of dit klopt? en of dit mogelijk is?

Over de toekomstige nieuwe Firmware van apple. Ik weet het niet welke versie zal zijn. Misschien 3.1

Ik heb gehoord dat iphones (3GS) dat unlocked zijn, en dat ze dus de nieuwe Firmware van apple halen, dat ze kunnen verwachten dat hun iphone stuk zal gaan. En dat dus voor dat je de volgende (we hebben nu de 3,0 Firmware apple) Firmware instaleert dat je dus je iphone eerst moet ReLocken.

Weet iemand of dit klopt?

En als laatst. Moet ik me voor de verzekering (dieftal,verlies, kapote display). Zorgen maken meer dat de iphone is jailbroken of Unlocked?

de jailbreak kan natuurlijk gerepareerd worden.

En bij de T-Mobile eerste jaar garantie? die is natuurlijk weg gevallen, ik kan wel jailbreak herstel doen, maar dan moet ik ook als het in de kortere toekomst mogelijk is mijn Unlocked mobiel weer Relock maken.

Of is dat geen groot groot probleem (Unlocked) voor de eerste jaar T-Mobile.

Zeer bedankt voor het lezen van deze lange email. Hoop enige nuttige informatie te krijgen van mensen die ervaringen hebben meegemaakt over deze onderwerken.

Bedankt,

Gr, Antonio
Antonio6

Re: Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Berichtdoor tony3005 » wo 29 jul 2009, 16:53

Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Als je problemen hebt met je telefoon moet je hem gewoon naar de fabrieksinstellingen herstellen via iTunes en je hebt gewoon garantie.

Ik heb 2 maanden geleden een probleempje gehad met mijn microfoon, heb een nieuwe telefoon gekregen van Apple.

Tony
tony3005

Re: Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Berichtdoor Antonio6 » wo 29 jul 2009, 19:53

Dankje Tony voor je antwoord. Bent total gerustgesteeld nu, voor als ooit iets gebeurt met de iPhone (garantie T-mobile eerste jaar + verzekering, kapot display enz).

Alleen het enige wat kan gebeuren als ik beetje nadenkt. Is iets dat veel voorkomt. Je laat je iphone vallen en de display is kapot. Dan moet je wel eerst herstel doen, en dat met een kapote display.

Maar in principe gebeurt bijna de hele herstel via iTunes toch.

Een vraagje Tony. Hoe kan ik zorgen dat als ik een antwoord krijg van iemand op deze onderwerp (door mij gemaakt). Dat ik dus een email krijgt, met dus daarin dat iemand heeft een reactie geplaatst.

Moet ik aanvinken misschien ''emailen naar mij toestaan'', geloof ik?

Bedankt,

Groeten, Antonio
Antonio6

Keer terug naar Het Archief