Mijn "nick"name is Badmuts, en ik ben nieuw op dit forum.
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe iPhone 3GS 16 Gb van T-Mobile.
Mijn ABO gaat pas in over een aantal weken, dus ik maak nog gebruik van mijn huidige T-Mobile ABO.
Voorheen gebruikte ik een Nokia N70, waar ik gespreksblokkering actief had staan, welke je aan/uit kan zetten met een zgn. SCI code.
Deze SCI Code is netwerk-onafhankelijk ??????
AAN: *33*CODE#
UIT: #33*CODE#
STATUS OPVRAGEN: *#33#
Plotseling werkte dit niet meer op de iPhone (gelukkig stond de blokkering NIET actief), de status gaf aan dat alles geblokkeerd was, maar alle telefoon en dataverkeer was mogelijk.
Bij het gebruik van de AAN code, gaf de iPhone keurig aan dat deze gelukt was, evenals met het UITzetten via de code.
In werkelijkheid gebeurde er dus niets, en ten alle tijden bleef de iPhone de gesprekken of het dataverkeer toestaan.
Via T-Mobile verwezen naar Apple, welke mij weer doorverwees naar T-Mobile (van het kastje naar de muur en weer terug).
De T-Mobile helpdeskmedewerkster heeft mij echt proberen te helpen, maar een oplossing is er nog steeds niet !
Zelfs het deactiveren en het her-activeren door T-Mobile van de blokkering werkte niet.
Na deze actie van T-Mobile krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden na het gebruik van de AAN of UIT optie van de blokkeringscode
De telefoon ge-update (versie 3.1.3.) zonder terugzetting van de backup -> geen resultaat.
Een reset van de telefoon -> geen resultaat
Een geforceerde update via iTunes -> geen resultaat
Op een buitenlands forum kwam ik iemand tegen die hetzelfde had, alleen was zijn blokkade actief en hij kan helemaal niets meer met zijn iPhone.
Bij zijn verhaal stond er (helaas) geen oplossing voor dit probleem.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
Vriendelijk groet,
Badmuts
PS.
Voordat iemand erom vraagt, mijn iPhone is puur en alles wat erop staat is via iTunes gedownload en betaald