De SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund.

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Berichtdoor dicxnl » do 31 jul 2008, 16:08

Ik krijg deze mededeling in iTunes:
Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen woden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart

Ik heb alles al geprobeert. Herstellen in iTunes. Ziphone, Liberty+ maar mijn iPhone blijft in iTunes met stekker beeldscherm staan.

Wat kan ik doen?
Is er iemand in de omgeving van Venlo die me kan helpen?
dicxnl

Re: De SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund.

Berichtdoor Ramy » do 31 jul 2008, 19:46

Met of zonder slider?
Ramy

Berichtdoor dicxnl » do 31 jul 2008, 19:53

wat bedoel je met slider?
dicxnl

Berichtdoor Ramy » do 31 jul 2008, 21:39

Als je in het scherm zit met de kabel, kun je dan een emergency call uitvoeren, of helemaal niks?
Ramy

Berichtdoor dicxnl » do 31 jul 2008, 23:20

soms emegy call
dicxnl

Berichtdoor Ramy » vr 01 aug 2008, 01:30

Als je nu vanaf daar eerst in recovery mode zet, en daarna WinPwn (Windows) of Pwnage Tool (Mac) gebruikt. Lukt het dan om hem te kraken?

Even voor als je niet weet wat die programma's zijn: Je download één van die programma's (even Googlen), afhankelijk van je computer. Daarin maak je een custom firmware, die activeert, jailbreakt en de baseband upgrade (en simlock vrij maakt). Vervolgens krijg je een .ISPW-bestand. In iTunes doe je vervolgens Shift + Herstellen, en selecteer je de zojuist gemaakte ISPW.
Ramy

Berichtdoor dicxnl » vr 01 aug 2008, 06:56

iki gha ut proberen thnx
dicxnl

Berichtdoor dicxnl » vr 01 aug 2008, 09:05

ik krijg hem niet in de recovery mode. [ziphone en iliberty+] als ik winpwn open kan ik alleen browse.ipsw aanklikken. dan komt er een venster met wat opties maar geen .ipsw bestand...? wat nu te doen?
dicxnl

Berichtdoor Ramy » vr 01 aug 2008, 12:36

In WinPwn selecteer je eerst de firmware die je op je iPhone wilt zetten. Deze zul je dus eerst moeten downloaden (Google weet vast wel waar). Vervolgens selecteer je die in WinPwn, en kun je er een custom firmware van maken.
Ramy

Berichtdoor victordouven » ma 06 okt 2008, 18:25

En als het je dan echt niet gelukt is probeer dan mijn instructie eens;

DE SNELLE EN GEMAKKELIJKE WEG !!!!!

Apple update iPhone 2G (8GB/16GB) naar firmware 2.1.x (windows xp en vista!)

Zorg van te voren dat je de volgende zaken gedownload en geinstalleerd hebt op je bureaublad;

a. de firmware 2.1 in de hoedanigheid van een restore-file. Gewoon in google zoeken naar: iPhone1,1_2.1_5F136_Restore
b. de jailbrake/update software voor windows. In Google zoeken naar : QUICKPWN (Codename "Pwnmetheus") 2.1-1 of op http://www.QuickPWN.com
c. de bootloader-files 3.9 en 4.6; Google naar bijvoorbeeld naar bl39.bin en bl46.bin
d. iTunes 8.xx. gewoon te vinden op de Apple Iphone website(s)

1. Start iTunes 8.xx
2. Ga naar de Iphone door in de linkerkolom 2x op Iphone (of de naam welke je dat ding gegeven hebt) te klikken (aangesloten via USB!)
2. Herstel de firmware door de Shift toets op je toetsenbord en de Herstellen-knop op scherm van iTunes gelijktijdig in te drukken
3. Kies dan door te browsen de (onder a genoemde download) firmware restore file "iPhone1,1_2.1_5F136_Restore"

De firmware wordt uitgepakt en de iphone wordt gereed gemaakt voor de update. Vervolgens wordt de nieuwe firmware op de iPhone geladen.
Op het einde krijg je de foutmelding dat je iPhone NIET in gebruik kan worden genomen omdat je SIM kaart niet OK is !
Dat klopt precies: je hebt namelijk de firmware 2.1 geladen welke nog niet SIMLOCKFree (In Apple termen spreekt men van Jailbreaken) gemaakt is!

Er is dus niets aan de hand want SIMLOCKFree maken of Jailbreaken zoals je wilt gaan we nu doen:

4. sluit iTunes af, maar laat je iPhone aan de USB hangen. Als het goed is zie je op het scherm een USB stekkertje en het
iTunes icoon !
5. start QuickPWN 2.1-1 en volg de instructies op het scherm precies !
a. de telefoon in de juiste modus zetten
b. klik vervolgens alle opties aan (hoeft niet maar is wel leuk!)
b. vervolgens wordt gevraagd om de bootloaders in te laden
c. daarna wordt de software "gekraakt" en de telefoon opnieuw opgestart
6. Je hebt nu 2.1 firmware op een SIMLOCKFree iPhone 2G toestel !

Lukt dit allemaal niet, dan kan ik deze actie voor je doen (met gegarandeert succes!) voor €35 per keerper telefoon doe ik 't al !?.
Ook 3G toestellen die bij T
Ik woon in Zuid-Limburg in de regio Heerlen en ben bereikbaar via +31 622 407851 (ook een iPhone uiteraard!)
victordouven

Volgende

Keer terug naar Het Archief