Diverse vragen van een newbee...

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Diverse vragen van een newbee...

Berichtdoor Bambi040 » zo 27 nov 2011, 13:37

Hai.
Ben nieuw hier, a-technisch, misschien kan iemand mijn vragen beantwoorden? :)

Dochterlief heeft een (achteraf blijkt) gejailbreakte Ipod touch2. Wat is dat precies, jailbreaked?
Ze heeft de ipod 2e hands gekregen, en er staat een Itunes account op van een ander, kan dat eraf? (hebben geen contact met de vorige eigenaar)

Zelf heb ik een Ipod touch4. Ik wil binnen korte tijd een Iphone4 aanschaffen.
Mijn ipod wil ik dan doorschuiven naar mijn dochter.
Kan ik mijn Itunes account (en alle spelletjes, apps en muziek die daarbij horen) overzetten naar de gloednieuwe iphone?
En hoe kan ik mijn Ipod leeg maken, mijn account eraf, zodat mijn dochter daar een eigen account op kan zetten?

Stel dat ik mijn Ipod wil houden naast mijn Iphone, kan ik dan mijn Itunes account (en alle apps en dergelijke) gebruiken op beide apparaten?

Bedankt vast!
groetjes!
Bambi040

Re: Diverse vragen van een newbee...

Berichtdoor tminkels » wo 30 nov 2011, 17:44

misschien kan iemand mijn vragen beantwoorden?
ik zal mijn best doen!

Dochterlief heeft een (achteraf blijkt) gejailbreakte Ipod touch2. Wat is dat precies, jailbreaked?
een apparaat wat gejailbreaked is, is dusdanig softwarematig aangepast dat er software op geinstalleerd kan worden welke niet door Apple goed gekeurd is. Hierdoor kan je erg handige apps installeren of zelfs, als je goed zoekt, gratis spellen en apps erop zetten waar een normale gebruiker voor moet betalen. Dit is echter niet zonder risico. De controle van Apple is er voor een goede reden. Er kan schadelijke software tussen zitten!
Ze heeft de ipod 2e hands gekregen, en er staat een Itunes account op van een ander, kan dat eraf? (hebben geen contact met de vorige eigenaar)
geen probleem, sluit de iPod aan op een pc waar iTunes op staat, ingelogd op je eigen account. als je de iPod wil synchroniseren zal hij zelf aangeven dat de bestaande muziek/apps verwijderd zullen worden. Na akkoord overschrijft hij precies wat je aangegeven hebt.

Zelf heb ik een Ipod touch4. Ik wil binnen korte tijd een Iphone4 aanschaffen.
Mijn ipod wil ik dan doorschuiven naar mijn dochter.
Kan ik mijn Itunes account (en alle spelletjes, apps en muziek die daarbij horen) overzetten naar de gloednieuwe iphone?
Wederom geen probleem, Wanneer je het nieuwe toestel aan sluit op je PC en je iTunes instelt dat hij alle Apps enz synchroniseert, kopieert hij ze vrolijk naar je nieuwe toestel, en kan de oude ook gewoon blijven werken.
En hoe kan ik mijn Ipod leeg maken, mijn account eraf, zodat mijn dochter daar een eigen account op kan zetten?
op dezelfde manier als bij je 2e vraag.
Stel dat ik mijn Ipod wil houden naast mijn Iphone, kan ik dan mijn Itunes account (en alle apps en dergelijke) gebruiken op beide apparaten?
zoals hierboven, ja.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Blogger voor iPhoned.nl
- Semi-professional snoozer
- Full time worker
- Apple iFan
- Appreciates humor and the importance of laughter
tminkels
Beheerder

Re: Diverse vragen van een newbee...

Berichtdoor Bambi040 » ma 05 dec 2011, 10:14

Dankjewel, ik ga het zo proberen!