Handleiding: iPhone 3G(S)/2G jailbreaken & unlocken

Discissie over het unlocken en aanpassen van de firmware van de iPhone

Re: Handleiding: iPhone 3G(S)/2G jailbreaken & unlocken

Berichtdoor ilja75 » vr 18 sep 2009, 10:30

Ik heb een iPhone die unlocked was, echter met mn stomme kop toch geupdate, nu heb ik bij hem bij een belwinkel proberen te laten unlocken.
Dat hebben ze geprobeerd, die lukte het al niet, omdat Apple de nieuwste beveiliging er op zou hebben gezet

Nu heb ik het zelf geprobeerd met bovenstaande handleiding.Ik kom niet verder dan herstellen, daarbij wordt op het einde gezegd: "De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)"

En daarna heb ik geprobeert te jailbreaken, maar dat lukt dus ook niet... Wie kan mij helpen???????
ilja75

Berichtdoor justin--92 » zo 20 sep 2009, 13:21

ik heb inmiddels het redsnow bestand gedownload.. en ook het Firmware 3.0 bestand.. maar dit firmware 3.0 bestand staat nu op me bureaublad als een winrar bestand (ook dat tekentje).. en ik krijg het maar niet voor mekaar om er een .ipsw bestand van te krijgen. heb al verscheidene dingen geprobeerd waaronder het .zip of .rar veranderen in .ipsw maar telkens herkent hij het bestand dan niet meer, en veranderd het winrar tekentje in een wit a4-tje als het ware.. dus dat hij het bestand niet herkend.

Hoe krijg ik van m'n winrar bestand een ipsw bestand ???

Alvast bedankt!!
justin--92

Berichtdoor DertKesh » zo 20 sep 2009, 22:42

ilja75 schreef:Ik heb een iPhone die unlocked was, echter met mn stomme kop toch geupdate, nu heb ik bij hem bij een belwinkel proberen te laten unlocken.
Dat hebben ze geprobeerd, die lukte het al niet, omdat Apple de nieuwste beveiliging er op zou hebben gezet

Nu heb ik het zelf geprobeerd met bovenstaande handleiding.Ik kom niet verder dan herstellen, daarbij wordt op het einde gezegd: "De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)"

En daarna heb ik geprobeert te jailbreaken, maar dat lukt dus ook niet... Wie kan mij helpen???????

Gebruik iTunes 8.2 i.p.v iTunes 9
Heb je vragen? Kom je er niet uit? Stuur een berichtje!
DertKesh
Beheerder

Berichtdoor DertKesh » zo 20 sep 2009, 22:45

justin--92 schreef:ik heb inmiddels het redsnow bestand gedownload.. en ook het Firmware 3.0 bestand.. maar dit firmware 3.0 bestand staat nu op me bureaublad als een winrar bestand (ook dat tekentje).. en ik krijg het maar niet voor mekaar om er een .ipsw bestand van te krijgen. heb al verscheidene dingen geprobeerd waaronder het .zip of .rar veranderen in .ipsw maar telkens herkent hij het bestand dan niet meer, en veranderd het winrar tekentje in een wit a4-tje als het ware.. dus dat hij het bestand niet herkend.

Hoe krijg ik van m'n winrar bestand een ipsw bestand ???

Alvast bedankt!!

Je moet winrar en/of winzip geinstalleerd hebben op je computer. Vervolgens ownload je het bestand. Je wijzigt enkel de extentie (.rar = .ipsw | .zip = .ipsw)

vervolgens krijg je een melding met: het kan zijn dat het niet goed functioneert... dan klik je op OK en krijgt als goed is de logo van firmware te zien (geen witte a-tje)
Heb je vragen? Kom je er niet uit? Stuur een berichtje!
DertKesh
Beheerder

Berichtdoor ilja75 » zo 20 sep 2009, 23:44

DertKesh schreef:
ilja75 schreef:Ik heb een iPhone die unlocked was, echter met mn stomme kop toch geupdate, nu heb ik bij hem bij een belwinkel proberen te laten unlocken.

Gebruik iTunes 8.2 i.p.v iTunes 9

Ik heb 8.2 gebruikt, krijg nog steeds dezelfde foutmelding!
ilja75

Berichtdoor NO.13 » di 22 sep 2009, 13:14

Gebruik je vista? of staat het bestand op je bureaublad?

Een van de twee zal wel een ja opleveren. Zet het bestand dan in een map en pas de mapopties aan. Er staat ergens een optie om de bestandsextensie zichtbaar te maken/verbergen. Zet deze aan en verander de extensie van het bestand zoals hier eerder stond omschreven. ;)
NO.13

Berichtdoor kruimel77 » ma 28 sep 2009, 20:20

Hallo, ik heb ook een 2G en heb ongeveer 10 dagen terug per ongeluk geupdate via Itunes..
Nu krijg ik in itunes alleen nog maar te zien: de simkaart in deze iPhone wordt niet ondersteund.
Heb alle bestandjes die ik nodig schijn te hebben van deze site en itunes 8.2 gedownload, maar ik blijf deze melding houden en kom dus niet bij restore of herstellen. Ook heb ik geen beeld ofzo meer op de iphone. kan alleen nog noodoproepen doen. Welke stap vergeet ik want ik kom er niet uit. :oops: ..

Oke, tis me gelukt :D om hem te jailbreaken en volgens mij ook te unlocken, maar twijfel over het laatste want ik heb geen service. Ik heb mijn simcode gewist, nog niets..
Heb netwerkinstellingen ingesteld, en opnieuw opgestart, maar nog steeds niets..
Ik heb wel een wi-fi verbinding met thuisnetwerk.
Iemand een tip wat nu, dan kan ik hem eindelijk eens gaan gebruiken....

Groeten Kruimel
kruimel77

Berichtdoor s-nny » ma 05 okt 2009, 05:11

Gisteren een iPhone 3gs 32g gejailbreakt het werkt 100%.Hoef helemaal niet bang te zijn..

En dank je wel voor het info
s-nny

Berichtdoor michel_beckers » vr 09 okt 2009, 21:11

bij mij werkt het ook niet.
ik kom tot het herstellen punt in itunes.
krijg ook die foutmelding van: Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)

al de bovenstaande dingen wat hierboven staan heb ik gedaan,
maar ik blijf die melding krijgen.

kan het iets te maken hebben met de nieuwe windows 7?
zou niet weten wat het anders kan zijn

bedankt voor jullie hulp alvast
michel_beckers

Berichtdoor Mikinoyo » di 13 okt 2009, 21:19

Kijk eens op deze website:
http://www.unlockmobilephones.nl
Mikinoyo

VorigeVolgende

Keer terug naar iPhone jailbreaking, upgraden en downgraden