Je hebt waarschijnlijk een vrij nieuwe
iPhone 3GS.
Deze zijn niet meer op de gebruikelijke wijze te jailbreaken en te unlocken er zit namelijk een klein nadeel aan maar is wel op te lossen.
De nieuwe iphones kunnen alleen nog via een tethered jailbreak worden unlockt dat houdt in dat je elke keer als je iphone uitgaat je hem aan de computer moet hangen en hem opnieuw moet "jailbreaken" (eea duurt 10 seconden).
Dit is HEEL makkelijk zelf te doen mbv het programma blackra1n.
download het programma hier:
http://blackra1n.com/ en installeer het.
Daarna start je het programma en druk je op "let it Ra1n" , hierna sluit je je iphone aan op je computer en laat je het programma zijn werk even doen(paar seconden)
Je zult nu op je iphone scherm een foto zien van de ontwikelaar en je iphone wordt nu geactiveerd en opgestart.
Hierna heb je een icoontje met een regeldruppel op je iphone staan, druk daarop en installeer het programma sn0w(hoeft alleen de eerste keer), hierna is je iphone weer gejailbreakt en unlockt en kun je hem weer gebruiken.
Maar let op,zodra je je iphone weer helemaal uit zet of je batterij is leeg dan moet je dit opnieuw doen(behalve sn0w installeren) anders kun je je iphone niet opstarten(is het grote nadeel van de nieuwe versie 3GS maar ze zijn er wel mee bezig om dit te kraken)
Het lijkt heel wat maar eigenlijk stelt het niets voor, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.
Ik weet trouwens ook niet bij welke winkel je geweest bent maar ze hadden je hier wel voor mogen waarschuwen vind ik.......ik zou er ook zeker niet meer voor betalen ofzo zelf doen stelt echt niets voor.