iPhone 3G: problemen met slechte verbinding 3G?

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

iPhone 3G: problemen met slechte verbinding 3G?

Berichtdoor iPhoned » do 17 jul 2008, 13:15

Een groot aantal gebruikers van de nieuwe iPhone 3G klagen over de gebrekkige verbinding zodra de 3G optie is ingeschakeld.

Problemen die op dit moment worden ervaren zijn een slechte bereikbaarheid en gesprekken die plots worden afgebroken.

Zijn deze problemen ook bekend bij Nederlandse iPhone 3G gebruikers?
iPhoned
Beheerder

Re: iPhone 3G: problemen met slechte verbinding 3G?

Berichtdoor borgqueenx » do 17 jul 2008, 13:18

iPhoned schreef:Een groot aantal gebruikers van de nieuwe iPhone 3G klagen over de gebrekkige verbinding zodra de 3G optie is ingeschakeld.

Problemen die op dit moment worden ervaren zijn een slechte bereikbaarheid en gesprekken die plots worden afgebroken.

Zijn deze problemen ook bekend bij Nederlandse iPhone 3G gebruikers?

op iphoneclub zijn er niet veel mensen die hier last van hebben, maar wel sommigen.
Ik denk dat hij gewoon in sommige gebieden minder bereik heeft als in andere.
Dus het word een gokje of het in het gebied waar u woont ook minder bereik is.

Ik denk dat het zo'n 10 van de 100 mensen zijn die er last van hebben.(ongeveer)
Afbeelding
borgqueenx
Beheerder

Berichtdoor math » za 30 aug 2008, 22:57

Ik heb er in Breda problemen me, vooral als ik de telefoon in mijn hand heb. Het afdekken van de antenne verbreekt onmiddellijk de 3G stream, met als gevolg een serie meldingen die me erg aan windows doet denken en het euvel erger doen lijken dan het is. Voor bellen telt denkt ik het zelfde. Er is tot nog toe een gesprek verbroken in de week dat ik deze telefoon heb.

Verder had ik eigenlijk gehoopt dat dat de overstap naar T-Mobile ook wat makkelijker zou zijn. Na meer dan een uur help desk snappen ze eindelijk dat ik mijn telefoon ook wil gebruiken en dat je die aanvraag voor een nummer portering: niet voor de kat zijn *** aanvraagt.

De iPhone, uiterlijk en interface zijn echt prachtig, maar alles omtrent netwerk en beveiliging blijft toch echt een zwakke plek bij Apple. Voor wifi op de iPhone/MacBook moet ook al iedere optie van de WIFI router helemaal pas maat zijn voor je nog eens een stabiele verbinding hebt. Niet echt handig om overal waar je komt te moeten vragen of ze de instellingen van de WIFIrouter a.u.b. willen aanpassen zodat je er met je monoProtocolDevice ook op kan. Zodat je wel een normale internet snelheid kan halen.

http://webwereld.nl/articles/48478/nieu ... t-web.html
http://webwereld.nl/ref/rss/52485

Buiten deze kritische noot is de iPhone een revolutionair en super mooie gadget.
math

Berichtdoor math » za 30 aug 2008, 23:39

Er is zelf iemand die heeft opgenomen wat er precies gebeurt met de ontvangst.
http://www.youtube.com/watch?v=__WIB_TdYbQ

Toch de iPhone zelf?
math

Berichtdoor Sterl » ma 18 jan 2010, 14:42

Ik woon en werk in en rond Amsterdam. Heb sinds gisteren ca 98% van de tijd geen verbinding met 3G of ander KPN netwerk. WIFI doet het wel.
Met mijn SIM kaart in mijn oude toestel doet 3G het wel op de plekken waar ik nu met de iPhone 3G S 16 steeds geen/wegvallende verbinding heb.
Verder: KPN business centre Amsterdam ben ik geweest: "Wij servicen de iPhone niet. Nee, ook niet als u die als 'zeldzaam trouwe klant' van KPN met KPN abonnement bij uitzondering hebt gekregen. Gaat u maar naar die en die website..." Kortom: Jammer, zie maar hoe u het oplost.....
Iemand een tip?
BVD
Sterl

Keer terug naar Het Archief