Ik heb gisteren mijn iPhone 3G[S] (White, 32GB) teruggevonden, maar hij bleef nadat ik hem opgestarte hangen op het Apple-logo en toen zij iemand dat ik hem toen moest resetten, dus dat deed ik via iTunes (in DPU-mode).
Nadat ik dat deed en toen mijn iPhone opgestarte zie ik eerst het Apple-logo voor een tijdje en daarna zie ik een pop-up met de melding dat er geen SIM-kaart in zit.
Ik schuif de balk onderin het scherm waarin in verschillende talen "Configureer" staat naar rechts en dan zie ik een ander scherm met aan de bovenkant van het scherm "Welkom" in allerlij verschillende talen en daaronder kan ik een taal kiezen, ik kies Nederlands, daarna druk ik op de blauwe pijl rechtsboven. Dan vraagt hij uit welk land ik kom (bovenin het scherm komt een wereldkaart voorbij), ik kies weer Nederland en druk daarna op de blauwe pijl rechtsboven met de tekst "Volgende" erin. Hierna vraagt hij om "Locatievoorzieningen", ik kies "Zet 'Locatievoorzieningen' uit" en druk daarna op "Volgende" rechtsboven. Nu komt er een pop-up of ik het zeker was om locatievoorzieningen uit te zetten, ik kies "OK". Nu zoekt hij WiFi-netwerken, ik kies mijn netwerk en druk weer op "Volgende".
Nu staat er "Activation failed - Ontkoppel alstublieft uw iPhone en plaats een SIM-kaart.
Ik zet de iPhone uit en stop er een SIM-kaart (van Simpel) in, ik loop weer dezelfde stappen door maar nu staat er op het einde: "Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.".
Nu komt het probleem, wij hebben die SIM-kaart niet.
Vroeger was de iPhone gejailbreakt en toen werkte alles netjes. Maar een paar maanden later werkte hij niet meer want de iPhone bleef stil hangen op het Apple-logo, dus heb ik hem volledig gereset via iTunes (zoals ik eerder al zij).
Weet iemand hoe ik deze iPhone SIM-lock vrij kan maken en het liefst ook jailbreaken?
Misschien hebben jullie er ook iets aan als ik vertel dat we hem op eBay hebben gekocht uit Duitsland.
Bedankt,
~ Robin.