Iphone 3GS (geen jailbreak) & itunes foutmelding -1

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Iphone 3GS (geen jailbreak) & itunes foutmelding -1

Berichtdoor ted » za 03 dec 2011, 03:38

Goed, lang verhaal staat onder plaatje, maar komt er op neer dat ik uiteindelijk zowel de Recovery als vervolgens de DFU-mode IOS niet goed op mijn iPhone 3GS geinstalleerd krijg, itunes geeft aan " iphone kan niet worden hersteld, onbekende fout (-1) "
Dus zit nu met softwarematig een lege iphone :roll:
iphone was niet gejailbreaked en backup ging via icloud.

wat valt hier nog aan te doen ????

Plaatje van melding :
Afbeelding

Het lange verhaal : begin van de avond zat ik een spelletje te doen op de iphone (ios5.0.1 en niet gejailbreaked en bij Tmobile), als deze ineens uitgaat en weer opnieuw opstart. OK, vreemd, maar dan gaan we daarna weer verder, dacht ik nog.
Helaas, eenmaal opgestart kreeg ik soort van begin-startscherm van eerste keer gebruik iphone en het verzoek om de iphone aan itunes te verbinden.
Zo gezegd zo gedaan, maar voor ik goed en wel de laptop erbij had gepakt was de iphone al weer aan het heropstarten. dat steeds weer heropstarten ging ook dermate snel dat ik niet de tijd had om de iphone aan itunes te kunnen koppelen en uit te lezen.
Wat gegoogled, termen als " reboot loop" kwamen voorbij en wat gelezen over recovery-mode of de zwaardere DFU-mode.

Eerst recovery mode geprobeert, nog even zoeken hoe ik de iphone in de juiste stand kreeg, maar gelukt. Itunes herkende de telefoon, ging ios-software opnieuw ophalen en installeren op de iphone, in gedachten was de telefoon al weer als vanouds .... TOTDAT echt op het laatste stukje er een melding kwam, zoals op het plaatje te zien is " error -1 of 1"

Wat gegoogled op itunes error code -1 en 1 , -1 werd niet herkend, maar code 1 was simpel voorbeeld dat bij Recovery mode wel foutging, en bij DFU goed. Dus toen iphone in DFU mode gezet en weer aan itunes gehangen. Verder leek het erg als wat er onder recovery gebeurde, maar iphone-scherm was zwart in begin, dus toch DFU mode. Alleen helaas tegen einde aan WEER diezelfde foutmelding, en nu ook dezelfde afbeelding op de iphone als bij Revovery (maar dat kan standaard zijn na DFU?)

Dus nu midden in de nacht deze noodkreet : wat valt hier nog aan te doen ????
ted

Re: Iphone 3GS (geen jailbreak) & itunes foutmelding -1

Berichtdoor tminkels » ma 05 dec 2011, 14:04

Ted,

via http://theiphonewiki.com/wiki/index.php ... 1_..._-100 lees ik dat error -1 iets met de basebands te maken heeft. en dat dit probleem op te lossen is door TinyUmbrella er op los te laten. misschien kan je dit eens proberen.

Laat even weten of het is gelukt?
Blogger voor iPhoned.nl
- Semi-professional snoozer
- Full time worker
- Apple iFan
- Appreciates humor and the importance of laughter
tminkels
Beheerder

Re: Iphone 3GS (geen jailbreak) & itunes foutmelding -1

Berichtdoor ted » di 06 dec 2011, 02:04

Ben niet echt handig in dit soort dingen, daarnaast bang dat ALS ik zoiets als tinyumbrella gebruik en er nog niet uitkom, ze bij tmobile dit kunnen zien als ik de telefoon opstuur ter reparatie.
(O0k noemen ze bij -1 het model iPhone 4, maar ik heb de 3GS)

Heb immers nog garantie, niks onwettigs ofzo mee gedaan, ook niet gejailbreaked, dus heb het mezelf makkelijk gemaakt en een reparatieorder aangemaakt bij tmobile, krijg een speciale envelop toegestuurd en dan mogen zij hem repareren......
Ook dit op het tmobile forum zelf geplaatst, maar daar geen reactie gehad ......
Jammer van die 10 werkdagen, maar hopelijk krijg ik hem werkend terug en kan ik de icloud kopie terugzetten .....
ted

Keer terug naar Het Archief