Iphone verzekeren ja/nee?

Algemene discussie over de Apple iPhone: post hier je ervaringen, tips en algemene vragen
Forumregels
In dit subforum geen problemen met betrekking tot je iPhone posten svp. Ga hiervoor naar het "iPhone problemen en troubleshooting".

Iphone verzekeren ja/nee?

Berichtdoor PasQ » do 19 nov 2009, 19:50

Ik zit enorm te peinzen over het feit of ik mn iPhone die ik binnekort krijg, moet verzekeren ja/nee. Ik wil dit dan via T-Mobile doen, voor de duurste toestellen ben je dan 7,95 p/maand kwijt. Valt wel mee, maar ik heb ook al een i300 abonnement van € 45,00.

Iemand tips waarom wel of niet?
PasQ

Re: Iphone verzekeren ja/nee?

Berichtdoor jan » vr 20 nov 2009, 00:27

Ik heb het wel omdat:

- Je bij wat voor schade dan ook (buiten jouw schuld om) voor 30 euro (eigen risico) een nieuw toestel heb.
- Je altijd meteen een vervangend toestel hebt binnen 3 uur in de BeNeLux. Je zit dus nooit zonder.

Jan'
Voor de simpelste Nerderlandstalige iPhone en iPod Touch Tutorials kijk je natuurlijk op http://www.iphonetutorials.nl.(Elke dag nieuwe, handige tutorials!)
jan
Beheerder

Berichtdoor timzj » zo 02 jan 2011, 21:28

jan schreef:Ik heb het wel omdat:

- Je bij wat voor schade dan ook (buiten jouw schuld om) voor 30 euro (eigen risico) een nieuw toestel heb.
- Je altijd meteen een vervangend toestel hebt binnen 3 uur in de BeNeLux. Je zit dus nooit zonder.

Jan'

bij wat voor schade dan ook /buiten jouw schuld om .. er zitten tegenwoordig aardig wat voorwaarden vast aan dit soort verzeringen..

had mn vorige telefoon ook verzekerd voor dat bedrag.. ga het niet meer doen, ook al is het een iphone4.. Je kan ook gwoon zuinig zijn op je telefoon..

en ja, als mijnes word gejat, hij verdrinkt in een tsunami of flikkert uit mekaar bbij een aardbeving dan ben ik goed zuur.. :mrgreen: en jan krijgt een nieuwe
timzj

Berichtdoor colja2002 » zo 21 aug 2011, 13:45

bij diefstal is het ideaal

maar als je iPhone defect raakt om welke reden dan ook heb je eigen risico van 30 euro

een scherm voor 3g en 3gs heb je al vervangen voor 35 / 40 euro

eeen iPhone 4 90 euro

dus ja wat is handig ??????
colja2002

Berichtdoor PeterMiedema » do 22 sep 2011, 17:26

Ik denk dat je je iPhone wél moet verzekeren. Lees deze column maar ff: http://petermiedema.com/2011/07/04/waaraan-nederland-echt-kapot-gaat/
PeterMiedema

Berichtdoor MBP » vr 30 sep 2011, 21:50

Kijk bij de verzekering goed naar de voorwaarde, veel verzekeringen sluiten breuk, vocht of diefstal indien niet goed beheerd uit. Hierdoor krijg je heel vaak geen vergoeding bij schade of diefstal.
Een goed alternatief is je inboedelverzekering uitbreiden met een verzekering voor roerende goederen. Vaak is dit veel voordeliger en zijnde polisvoorwaarde een stuk redelijker dan de losse verzekeringen van de verschillende providers.

Groet Michiel
MBP

Berichtdoor ronald24e » ma 03 okt 2011, 15:45

Persoonlijk heb ik de volgende mening over verzekeringen(dit geldt dus voor alle soorten verzekeringen)

Tegenwoordig kun je je voor zo goed als alles verzekeren en lijken de premies allemaal wel laag maar uiteindelijk betaal je een hele berg geld en maak je er bijna nooit gebruik van en dan nog maar te zwijgen over de voorwaarden die sommige verzekeraars hanteren als je wel een keer een beroep doet op je verzekering.

Persoonlijk bekijk ik altijd of ik de eventuele schade zelf zou kunnen dragen, in het geval van een iPhone zou dat dus neerkomen op een maximale schade van rond de 500 euro om mijn telefoon te vervangen(uiteraard ook voordeliger te koop maar ga even van het ergste uit)
Dit bedrag zou ik wel kunnen dragen indien nodig dus verzeker ik me er niet voor.

Als je zo al je verzekeringen zou bekijken zul je zien dat veel dingen overbodig zijn.

Nu kan ik natuurlijk niet bij iedereen in zijn of haar potemonnee kijken en daarom geef ik ook aan kijk gewoon wat de maximale schade is en bekijk of je die zelf zou kunnen dragen, ookal moet je die schade soms zelf dragen zul je nog zien dat het goedkoper is om te doen dan om al die maanden die premie te moeten betalen.

Succes met het maken van je keuze.
ronald24e
Beheerder

Berichtdoor John van Achten » vr 25 nov 2011, 16:19

Ik kan je de verzekering van http://www.coveryou.nl aanraden. Mijn iPhone 4 was uit mn zak gevallen in een waterplas, dus mijn scherm stuk en water erin. Lekker, ik had m net een paar weken! Ik belde de verzekering en binnen een paar dagen was er een nieuwe geleverd. Ik ga nooit meer zonder verzekering een telefoon kopen..

groet
john
John van Achten

Berichtdoor tminkels » wo 30 nov 2011, 16:45

ik heb mijn iphones nooit verzekerd. Ik doe er zelf erg voorzichtig mee, en als iemand anders hem kapot maakt gebruik ik zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering.

Als hij gejat wordt, dikke pech.
Blogger voor iPhoned.nl
- Semi-professional snoozer
- Full time worker
- Apple iFan
- Appreciates humor and the importance of laughter
tminkels
Beheerder

Keer terug naar iPhone algemene discussie