Iphone (web)applicatie maken

Web applicaties (websites) voor de Apple iPhone

Iphone (web)applicatie maken

Berichtdoor simok » di 24 feb 2009, 11:32

Hoi mensen,

Ik heb zelf geen Iphone, maar er is mij wel gevraagd een iPhone applicatie te maken. Qua coderen kom ik daar wel uit lijkt me. Maar dit is de opdracht:

Een applicatie maken voor een website, waarbij de gebruiker de functie van de bestaande website kan gebruiken. De applicatie moet gedownload kunnen worden via itunes/istore (?).

Dus het is niet gewoon een website die op maat wordt gemaakt voor de iphone.

Ik neem aan dat jullie mij erbij kunnen helpen.
Want ik heb niet echt een idee hoe ik het zo kan maken dat de applicatie het internet gebruikt en de onderdelen van de website bevat.

Alvast bedankt :)
simok

Re: Iphone (web)applicatie maken

Berichtdoor libia » di 24 feb 2009, 17:08

volgensmij moet je gewoon een app maken die dezelfde functies als de site heeft (tip: maak gewoon stiekem een soort browser en maak dan een iPhone versie van de site op hun server ;) )
Vragen horen in het forum, pm's en e-mails met vragen worden over het algemeen niet beantwoord (behalve als de vraag niet in het forum thuis hoort)
libia

Berichtdoor Daan » zo 01 maart 2009, 12:23

Je moet zoiezo iets van objective c weten, en een mac hebben.
Je moet via de iPhone SDK dan een programmatje maken, dit kun je evantueel doen via een webview naar een aangepaste html pagina die je dan nog moet maken (html is natuurlijk makkelijker dan obj c)
Daan

Berichtdoor jan » wo 03 feb 2010, 12:46

Als je de gratis normale iPhone SDK download zit daar een simulator in... daar kan je hem op testen als je geen iPhone hebt.
Voor de simpelste Nerderlandstalige iPhone en iPod Touch Tutorials kijk je natuurlijk op http://www.iphonetutorials.nl.(Elke dag nieuwe, handige tutorials!)
jan
Beheerder

Berichtdoor v a l i ee » wo 19 okt 2011, 22:42

Probeer Garden of weeden na te maken, die app is er tot nu toe alleen nog maar voor android gebruikers.
Als je z'n app kan maken ga je ook geld verdienen!
Gr.
v a l i ee

Keer terug naar iPhone web applicaties