Krijg Iphone niet aan modem gekoppeld voor Wifi

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Krijg Iphone niet aan modem gekoppeld voor Wifi

Berichtdoor Geeke » wo 02 nov 2011, 12:52

Hallo,

Allereerst, ik ben een leek op communicatiegebied, daarom de volgende vraag.

Ik heb van mijn zoon zijn oude iPhone gekregen en heb er nu een kaartje van Telfort inzitten.
Muv Wifi werkt alles.

Ik heb een model met ingebouwde router van Ziggo. Merk Ubee.
Als ik de Iphone met wifi wil verbinden, geeft hij op de lijst wel mijn modemnaam, maar ik kan niet verder.
Tevens blijft er voor mijn modemnaam, steeds het rondje draaien. (zoeken?)

Ik snap er niets van en kan iemand mij mogelijk helpen?

bvd. Geeke
Geeke

Re: Krijg Iphone niet aan modem gekoppeld voor Wifi

Berichtdoor bukkie » za 12 nov 2011, 10:25

Waarschijnlijk staat het modem van Ziggo in WPA2 beveiliging en de meeste apparaten kunnen dat niet aan.
Je zou de beveiligingsmethode moeten veranderen door WPA2 te veranderen in WPA Personal
Hiervoor moet je bij de instellingen van het modem moeten komen
Dit doe je meestal door een bepaald IP adres in je Internet brwser te typen vanaf een computer die met een kabel is aangesloten op het modem van Ziggo
Denk erom dat op iedere PC daarna de beveiliging verandert moet worden als ze draadloos zijn aangesloten

Succes

Willem
bukkie

Re: Krijg Iphone niet aan modem gekoppeld voor Wifi

Berichtdoor tminkels » do 01 dec 2011, 10:01

Dikke kans dat je router ook gebruik maakt van MAC filtering. Dit is een lijst met MAC adressen (unieke 'serienummers' van netwerkkaarten) welke wel toegang krijgen tot het netwerk. Als deze vorm van beveiliging actief is, moet je het MAC adres van je iPhone (Instellingen > Algemeen > WiFi Adres) aan die lijst toevoegen, dan zal hij wel werken.
Blogger voor iPhoned.nl
- Semi-professional snoozer
- Full time worker
- Apple iFan
- Appreciates humor and the importance of laughter
tminkels
Beheerder

Keer terug naar Het Archief