Muziek van iPhone naar PC overzetten

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Muziek van iPhone naar PC overzetten

Berichtdoor Daveyn » wo 11 maart 2009, 00:07

Hallo, :D

Ikzelf heb al heel lang gezocht naar tutorials of tools [Tools tegen betaling] om de muziek van de iPhone over te zetten naar een andere PC zodat je het op een andere PC kan syncen, dit is best wel handig als je om een of andere reden je PC moet gaan formatteren. Want als je je PC formatteert moet je weer heel de boel van je muziek weer terug sorteren, (welke had ik op mijn iPhone, welke liedjes had ik van dit en dat album, enz.) En als je dat allemaal opnieuw wil doen is dat natuurlijk een heel gedoe ! :?: Daarom wou ik dit delen met degene die dit mss wel ooit eens konden gebruiken. :?:

Nu heb ik EINDELIJK gevonden hoe je gewoon alle muziek (ook apps) bestanden kunt overzetten in een klap, dit is gedaan in 3 simpele stappen.

Stap 1) Voordat je je PC formatteert ga je naar “C:\Documents and Settings\-user-\My documents\My Music”, in die map staat een map genaamd “iTunes” kopieer deze volledige map naar je USB stick.

Stap 2) Nadat je je PC geformatteerd hebt en helemaal niets meer op je pc hebt staan, doe je het volgende: je zet alle muziek terug in de map waar je het vroeger ook had (Dit MOET hetzelfde zijn) bvb.: C:\Documents and Settings/-user-/My Documents/Tupac – Changes.mp3 [(want in je iTunes map die je gekopieerd had bij stap 1 staan verschillende bestanden die daar naartoe verwijzen…)]
Nu instaleer je iTunes natuurlijk… (Als je dat nog niet gedaan had)
Plug je iPhone in en iTunes zal je iPhone herkennen, machtig de computer, zodra deze PC gemachtigd is sluit je iTunes af. [[Om een computer te machtigen in iTunes kiest u 'Store' > 'Machtig computer'.]]

Stap 3) Ga naar je USB stick en kopieer en plak de map iTunes terug in de map “C:\Documents and Settings\-user-\My documents\My Music”,
Plug je iPhone in en je ziet dat alle muziek netjes hoe je het vroeger had terug staat klaar om gesynchroniseerd en afgespeeld te worden.

Ik weet niet of dit al op internet staat, ik heb me rot lopen zoeken achter hoe ik dit moest doen, en heb het nooit gevonden. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Grts X2TzCeLLenT ;)
Daveyn

Re: Muziek van iPhone naar PC overzetten

Berichtdoor SiPhoned » ma 23 maart 2009, 21:50

Met SharePod kan het direct en gratis :)
SiPhoned
Beheerder

Re: Muziek van iPhone naar PC overzetten

Berichtdoor Daveyn » wo 01 apr 2009, 22:36

Cool ! Had ik dat maar wat eerder geweten.
Bedankt voor de tip. ;)
Daveyn

Keer terug naar Het Archief