zelf ringtones aanmaken

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

zelf ringtones aanmaken

Berichtdoor rickdierckx » wo 10 maart 2010, 16:00

ik had al gelezen op iphoned.nl de stappen die ik moet doorlopen;

1.Je klikt met de rechtermuisknop op een lied uit je bibliotheek, vervolgens klik je op Info tonen.
2.Ga naar het tabblad opties. Omdat een ringtone maximaal 30 seconden mag zijn kies je bij Begintijd en Eindtijd een tussenstuk van 30 seconden die jij als ringtone wilt. Vink Begintijd en Eindtijd wel even aan! Klik op OK.
3.Klik met je rechtermuisknop op hetzelfde lied en kies Selectie converteren naar AAC, wacht even tot het geconverteerd is.
4.Ga terug naar je bibliotheek (als je daar niet meer bent). Je ziet dat het lied er nu 2 keer staat. Klik met de rechtermuisknop op het lied van 30 seconden en kies In Windows Explorer tonen.
5.Je ziet als het goed is nu de pictogram, het bestand heeft nu als bestandsextentie ‘.m4a’. Verander dit naar ‘.m4r’. Weet je niet hoe dit moet, lees dan even onderaan dit bericht hoe dit moet.
6.Sleep het lied naar iTunes, en het staat automatisch tussen je ringtones. Wanneer je je iPhone synct kun je die ringtone selecteren, en hij staat erop!

Nu is dit natuurlijk goed uitgelegd maar bij stap 6 gaat het elke keer mis bij mij. In mijn itunes bibliotheek staat een ! voor het nummer en vermeld dat het nummer niet te vinden is (wrs omdat de bestandsnaam veranderd is in m4r.)
Ik verander de bestandsextentie en daarna sleep ik het naar itunes, maar elke keer als ik sync. dan staat hij er echt niet op :(

Kan iemand mij helpen??? BVD
rickdierckx

Re: zelf ringtones aanmaken

Berichtdoor ronald24e » vr 12 maart 2010, 14:35

Ik weet niet of je het bestand wel in dezelfde map laat staan nadat je de extensie hebt verandert?
Dat is bij mij weleens het probleem geweest namelijk.
ronald24e
Beheerder

Keer terug naar Het Archief