Woorden afmaken/veranderen als je typt – hoe zet ik dit uit?

Hier komen de gesloten onderwerpen terrecht, die ivm regelovertredingen gesloten zijn, of beantwoord zijn.
Forumregels
Als je een onderwerp weer wilt openen, stuur dan een crew member van iphoneforum.nl een privebericht met de vraag en reden om het onderwerp weer te heropenen.

Woorden afmaken/veranderen als je typt – hoe zet ik dit uit?

Berichtdoor SuzanAlmere » zo 13 jul 2008, 09:12

Ik ben een van de gelukkigen die een iPhone 3G bemachtigd heeft bij TMobile. Hiervoor had ik het vorige model, waarvan helaas na 6 weken (!) het motherboard al stuk was na gebruik van een Belkin oplader voor iPods (overigens deed ook bij dat model Bluetooth het bij mij niet, dus dat is niet nieuw voor mij). Ik mis de installer, maar die zal nog wel komen. Waar ik me vreselijk aan erger, is dat woorden worden 'afgemaakt' als je een sms typt. Dat heet T9 of 'predictive input'. En spelling correctie. Sommige mensen vinden het handig (maar als het in het Engels gebeurt terwijl je Nederlands aan het typen bent is het voor iedereen irritant!) maar hoe zet ik dit uit??? Bij voorbaat dank! Suzan
SuzanAlmere

Re: Woorden afmaken/veranderen als je typt – hoe zet ik dit uit?

Berichtdoor borgqueenx » zo 13 jul 2008, 09:57

sorry, Suzan, maar dat is momenteel nog niet mogelijk.
Voor de 1gen iphones was dit wel mogelijk via een hack, te installeren via installer.
Maar installer is alleen te gebruiken en beschikbaar bij gehackte iphones.
Binnenkort komt er een programma uit genaamd: pwnage tool. (blog.iphone-dev.org)
Hiermee zul je waarschijnlijk binnenkort je 3g iPhone mee kunnen hacken, en daarna komt denk ik wel snel weer de hack om de spellingscorrectie uit te zetten.
Ik hoop het, je bent niet de enigste die het iritant vind :P

Als je meer vragen hebt, wil ik je ook wel graag helpen via msn;) Maar je kan ook het forum gebruiken :)
Afbeelding
borgqueenx
Beheerder

Berichtdoor SuzanAlmere » zo 13 jul 2008, 10:02

He dank je voor je snelle reactie. Het is niet te vatten dat ze ons hiermee opschepen. Maar de hackers zullen al wel druk bezig zijn met installer en zo. Hoewel ik vind dat Macintosh zelf dit (mogelijkheid voor uitzetten van T9 en spellcheck) in een upgrade moet verwerken.
SuzanAlmere

Berichtdoor borgqueenx » zo 13 jul 2008, 10:05

SuzanAlmere schreef:He dank je voor je snelle reactie. Het is niet te vatten dat ze ons hiermee opschepen. Maar de hackers zullen al wel druk bezig zijn met installer en zo.

verwacht kun je de pwnage tool volgende week downloaden bij blog.iphone-dev.org ;)

ja, ik vind ook dat apple dit eigenlijnlijk had moeten inbouwen, ik hoor van heel veel kanten dat ze spellingscontrole niet fijn vinden.

macintosh is een product van apple, geen bedrijf zelf :P
Afbeelding
borgqueenx
Beheerder

Berichtdoor SuzanAlmere » zo 13 jul 2008, 10:26

Oh ja Apple bedoel ik. Ze hadden zelf wel kunnen bedenken dat het zeker in andere landen onwenselijk is als de T9 en spelling-correctie in het Engels is en niet uitgezet kan worden. Nou als het komende week al gehackt is dan is dat lekker snel!

[borgqueenx: bericht samengevoegd]
Het is trouwens wel zo dat als je bij settings > general > keyboard het instelt op Nederlands keyboard, de T9 en spellingscorrectie al minder irritant is! Je was er waarschijnlijk vanuit gegaan dat ik dit al gedaan had ;-o
SuzanAlmere

Berichtdoor borgqueenx » zo 13 jul 2008, 12:46

SuzanAlmere schreef:Het is trouwens wel zo dat als je bij settings > general > keyboard het instelt op Nederlands keyboard, de T9 en spellingscorrectie al minder irritant is! Je was er waarschijnlijk vanuit gegaan dat ik dit al gedaan had ;-o

ja. maar nog steeds heb ik dan liever helemaal geen spellingscorrectie, ik weet wel hoe ik woorden spel :P

ik heb je bericht samengevoegd, je kunt op de knop edit klikken om je eerdere bericht aan te passen. dat is handiger dan weer op reply te klikken ;)
Afbeelding
borgqueenx
Beheerder

Berichtdoor SuzanAlmere » zo 13 jul 2008, 12:58

Ik heb het liever ook helemaal niet. En ik moest net toevallig een Engelstalig sms-je versturen, dat ging natuurlijk niet nu ie op nederlands staat, pfffff.
SuzanAlmere

Berichtdoor borgqueenx » zo 13 jul 2008, 13:06

SuzanAlmere schreef:Ik heb het liever ook helemaal niet. En ik moest net toevallig een Engelstalig sms-je versturen, dat ging natuurlijk niet nu ie op nederlands staat, pfffff.

nou ja, volgende week komt zeer waarschijnlijk de pwnage tool uit, met installer en alles er al bij(zie filmpje op blog.iphone-dev.org) en dan is het maar wachten tot dat die functie om spellingscontrole uit te zetten eraan komt.
Ik denk niet dat het moeilijk is, dus zal wel snel komen.

Je vraag is vast wel beantwoord, dit topic gaat op slot ;)

Voor iets anders, een vraag of opmerking is altijd welkom op dit forum :)
leuk dat je op het forum zit ;)
Afbeelding
borgqueenx
Beheerder

Re: Woorden afmaken/veranderen als je typt – hoe zet ik dit

Berichtdoor tminkels » do 08 dec 2011, 10:23

inmiddels kan dit gewoon in de instellingen > algemeen > toetsenbord Autocorrectie aan/uit
Blogger voor iPhoned.nl
- Semi-professional snoozer
- Full time worker
- Apple iFan
- Appreciates humor and the importance of laughter
tminkels
Beheerder

Re: Woorden afmaken/veranderen als je typt – hoe zet ik dit

Berichtdoor SuzanAlmere » do 08 dec 2011, 10:27

Ja klopt, gelukkig. We zijn nu ook ruim 3 jaar verder ;-)
SuzanAlmere

Volgende

Keer terug naar Het Archief