Zelfde sms meerdere keren ontvangen

Werking en instellingen van de iPhone bij: T-Mobile, Vodafone, KPN, Mobistar en meer...

Zelfde sms meerdere keren ontvangen

Berichtdoor redcap » wo 18 jan 2012, 23:14

Was op vakantie naar de Dominicaanse Republiek. De provider daar is Orange, Viva en en provider met een nummer.
Zelf heb ik in Nederland Vodafone en nooit met onderstaande problemen gehad.
Tijdens mijn verblijf ontving ik soms wel 10x hetzelfde berichtje. heb gekeken naar de instellingen maar kon de oorzaak niet vinden.
Mijn vraag is of er ook kosten werden gemaakt voor het te vaak zenden van het zelfde bericht en had ik het kunnen voorkomen?
redcap

Re: Zelfde sms meerdere keren ontvangen

Berichtdoor redcap » vr 20 jan 2012, 11:18

redcap schreef:Was op vakantie naar de Dominicaanse Republiek. De provider daar is Orange, Viva en en provider met een nummer.
Zelf heb ik in Nederland Vodafone en nooit met onderstaande problemen gehad.
Tijdens mijn verblijf ontving ik soms wel 10x hetzelfde berichtje. heb gekeken naar de instellingen maar kon de oorzaak niet vinden.
Mijn vraag is of er ook kosten werden gemaakt voor het te vaak zenden van het zelfde bericht en had ik het kunnen voorkomen?

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over ontvangen sms-berichten.

Uit uw mail maak ik op dat u last heeft gehad van zogenaamde hanging sms-berichten. Dit is een toestelprobleem dat er voor zorgt dat u hetzelfde sms-bericht meerdere malen ontvangt of verstuurd. Het toestel "denkt" namelijk dat het bericht nog niet is ontvangen of verstuurd en blijft dit telkens proberen.

Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is, zeker als u in het buitenland bent.

Mocht dit nog een keer gebeuren, dan raad ik u aan om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Als het betreffende sms-bericht met dit andere toestel is verzonden of ontvangen, kunt u de simkaart weer terug doen in uw eigen toestel.

Omdat het hanging sms-probleem een toestelprobleem is, kunnen eventuele kosten hiervoor niet gecrediteerd worden. Of u kosten hiervoor heeft gemaakt, kunt u op uw eerstvolgende gespecificeerde rekening via My Vodafone nakijken.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
redcap

Keer terug naar iPhone en providers